op de helft - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu op de helft - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

op de helft

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

25 Mei 2012 | Sri Lanka, Kegalle

De eerste paar weekjes zijn voorbij gevlogen. heb al wel geweldige gebeurtenissen meegemaakt. De eerste week dat ik hier was moest ik enorm wennen aan het volunteer work. het was zelfs een beetje een chaos met alle volunteers die op dezelfde dag aankwamen. de eerste dag kregen we meteen een olifant toegewezen, waar je de rest van de weken dat je hier bent voor moet zorgen. De olifant waar ik een band mee zou gaan scheppen heet Rani. Ze is een vrouwtje van ongeveer 30 jaar, weegt 4000kilo en is donker van kleur met lichte plekken in haar gezicht.

Mijn eerste werkdag verliep goed naast het feit dat ik dan om 7 uur moest klaarstaan om samen met Rani's mahout haar bed op te ruimen. De naam van Rani's mahout is Chandana. Hij is een geweldige gozer waar ik serieus mee kan werken maar daarnaast ook de grootste lol mee kan hebben. De olifanten slapen 's avonds in het bosgedeelte in het achterste gedeelte van het terrein. Na het schoonmaken van haar bed mocht ik haar wassen in de rivier die door het terrein stroomt. Het wassen van Rani is mijn favoriete bezigheid geworden sinds dat ik hier ben.

De dagen die daarop volgden was het allemaal nog even aanvoelen hoe alles hier te werk gaat. Naast het feit dat ik voor Rani zorg, moet ik ook nog een eigen project starten. Samen met Bert hebben we the herbal garden onder onze hoede genomen. Hier gaan we verschillende soorten fruit, groenten en planten met heelende werking laten groeien.
De tuin zag er de eerste week jungleachtig uit, maar is inmiddels veranderd in een echte herbal garden.

  • 25 Mei 2012 - 16:08

    Papa:

    Hey wijffie, kort verslagje zeg, te druk bezig met Rani en je kruidentuintje?
    Geniet er maar lekker van, de tijd vliegt voorbij.

    XXX Papa.

  • 26 Mei 2012 - 20:45

    Peettante:

    Mooi verslag meissie, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Kun je niet vragen of je Rani mee naar huis mag nemen.
    Geniet nog maar lekker. Time flys.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kegalle

Sri lanka stage

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2012

week 8 weekend

19 Juni 2012

week 8

15 Juni 2012

week 7 weekend

14 Juni 2012

week 7

04 Juni 2012

week 6 weekend
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 17390

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: