week 7 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu week 7 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

week 7 weekend

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

15 Juni 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Voor dit alweer een na laatste weekend besloten we met een aantal volunteers van mijn leeftijd naar het strand te gaan. We waren er alleen nog niet helemaal uit naar welk strand precies, omdat kegalle gelegen is in het midden van Sri Lanka is het strand meestal wel een paar uurtjes rijden. Zo kwamen we er laat vrijdagavond uit om naar Negombo te gaan, Negombo ligt net boven Colombo, de hoofdstad van Sri Lanka. Helaas was het wel een rit van 3,5 uur maar dat had ik er wel voor over. Zo regelde Hayden (een van de mede volunteers waar ik nu goed bevriend mee ben) dat we in een mooi hotel konden verblijven zo'n 3 minuten van het strand af.

Zo vertrokken we zaterdag na het ontbijt met een groepje van 10 man richting het treinstation waar we de trein namen naar Colombo. Dit duurde ons iets meer dan 2 uur. Aangekomen in Colombo namen we 3 tuctuc's naar de KFC, waar we snel even wat aten, en we brachten even een bezoekje aan foodcity (grote supermarktketen in Sri Lanka) waar we voedsel in sloegen voor ons verblijf in Negombo. In Colombo ontmoette we een vriendelijke Srilankaan met een busje die ons voor een vriendenprijs naar Negombo bracht.

Eenmaal aangekomen in Negombo, na een rit van 1,5 uur, kwamen we aan bij een schattig hotel aan zee genaamd Marine hotel. Nadat iedereen zijn spullen had uitgeladen en in de prachtige en netjes verzorgde kamers had gelegd vertrokken we meteen naar het strand. We hadden maar even de tijd om te zwemmen omdat het al 6 uur was en rond half 7 wordt het hier ineens pikkedonker. Na een half uurtje lekker gechilled te hebben in de zee vertrokken we terug naar ons hotel. Nadat uiteindelijk iedereen gedouched had, wat nogal lang duurde vanwege het feit dat we warm water hadden, gingen we opzoek naar een leuk eettentje aan het strand. Zo vonden we een gezellig eettentje niet ver van ons hotel vandaan. Nadat we de kaart gezien hadden waren we absoluut zeker dat we daar zouden gaan dineren. Ze hadden steak, seafood, pizza en alles wat we voor een lange tijd niet gegeten hadden. Op het MEF eten we namelijk voornamelijk rijst en noedels. Zo brachten we een heerlijke avond door met goed voedsel en een prachtig uitzicht op de zee.

Na het eten toch maar besloten om nog een paar clubs te bezoeken die zich in dezelfde straat bevonden als ons hotel. Zo ontmoette we in een van de clubs de zoon van een van de ministers van Sri Lanka. (waarom gebeuren dit soort dingen toch telkens vraag ik me steeds af) Nadat we met hem een paar clubs af waren gegaan en een geweldige avond hadden besloten we rond 2 uur weer terug te keren naar onze heerlijke bedden in het hotel.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen en again een warme douche (op het MEF hebben we alleen maar ijskoud water om in te douchen). De rest van de dag heerlijk gewinkeld in de schattige winkeltjes aan het strand en nog even genoten van de zee voordat we in de avond terugkeerden op het MEF in Kegalle waar iedereen doodmoe maar satisfied naar bed vertrok :) na alweer een heerlijk weekend ;)

• 16 Juni 2012 - 17:49

Anja:

hey Anne-bob...
    Laatste weekend alweer, wat gaat de tijd snel.
    Afscheid komt al dicht bij.
    Maar je hebt prachtige herinneringen om op terug te kijken.
    Geniet van de laatste week! x

• 17 Juni 2012 - 10:17

Anne-Bob Van Den Braak:

dankjewel, dat gaat zeker goedkomen! het afscheid zal wel moeilijk worden aangezien ik heel veel leuke mensen heb ontmoet en ik Rani moet gaan missen :(