week 6 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu week 6 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

week 6 weekend

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

04 Juni 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Dit weekend heeft het vorige weekend overtroffen, wat praktisch gezien onmogelijk lijkt aangezien ik afgelopen weekend heb gefeest met de zoon van de president alle ministers, ambtenaren en andere mensen die dit land runnen.

Het weekend begon vrijdagavond toen ik samen met Ilse (het klasgenootje waar ik mee hiernaartoe ben gekomen) en Sian (leuke meid die hier ook volunteer is) ben vertrokken naar Kandy. Kandy is de stad die hier ongeveer een uur vandaan is. Hier hadden wij afgesproken met Sara (een geweldige man die mede eigenaar is van het MEF). Eenmaal in Kandy aangekomen werden we door Sara vanaf het treinstation opgehaald onze slaapplaats gebracht. We waren uitgenodigd door een goede vriend van Sara die we al een aantal keren eerder ontmoet hadden om in zijn huis te overnachten.

De volgende ochtend kwamen de rest van de volunteers naar Kandy. Deze zaterdag was een belangrijke dag omdat vandaag en morgen de Rugby finals waren. Ons team, genaamd The Western Warriors was still in the race to win. Na een hele middag rugbygames te hebben gezien en ons team te hadden aangemoedigd, werden we door het MEF busje opgehaald en naar een wel heel bijzondere slaapplaats gebracht. Voor we het wisten reden we naar de hoofdingang van het Hilton hotel. Vol verbazing keken we elkaar aan, want dit was wel heel luxe. Sara vertelde ons dat we hier een nachtje gingen overnachten voordat morgen de rugby final gespeeld werd. Iedereen werd hartstikke enthousiast en konden hun ogen niet geloven toen we uiteindelijk het 33 verdiepingen hoge gebouw binnenliepen. Na het ontvangen van onze sleutels werden we naar onze kamers gebracht. Iedereen kwam met open mond de kamers binnen. Wie had ooit verwacht dat wij als vrijwilligers zouden eindigen in zo'n luxe hotel als het Hilton.

Na te genoten te hebben van het heerlijke zwembad, stoombad en de sauna maakte iedereen zich klaar voor ons avondje stappen.Columbo (de hoofdstad van Sri Lanka, waar wij ons nu bevonden) heeft een hoop goede clubs waar wij de avond gingen doorbrengen. Doordat Sara ongeloofelijk veel contacten heeft over heel Sri Lanka, en naar mijn gevoel iedereen kent ontmoette we voordat we opstap gingen, de eigenaar van een van de beste clubs van heel Sri Lanka. Hij nam ons mee naar zijn club waar hij tafels voor ons had in de VIP room. Eerst slapen in het Hilton en nu als VIP in de beste club van Sri Lanka feesten drong nog niet helemaal bij me door.

Na dit heerlijke avondje stappen vertrokken we terug naar het Hilton waar wij om 5 uur 's ochtends onze oogjes dichtdeden.

De zondagochtend brachten we door in het zwembad en bij het ontbijt praatte iedereen nog enthousiast bij over het stappen van gisteravond. Eenmaal ontbeten vertrokken we wat later in de middag naar de Ruby Final. Bij deze wedstrijd waren veel Bollywood sterren en zelfs de president van Sri Lanka aanwezig. Vol verbazing werd ons verteld dat ons team The Western Warriors in de finale zaten. De wedstrijd duurde ongeveer 20 minuten en voor deze volle 20 minuten stond ik samen met de rest van de volunteers te juichen totdat we niet meer konden. Helaas werd in de laatste minuten een doeltpunt tegen gescoord en verloor ons team de wedstrijd. Een beetje down vertrokken we terug naar het Hilton omdat we onze spullen moesten gaan inpakken voor onze reis terug naar MEF. Maar alsof we nog niet genoeg geweldige dingen hadden meegemaakt dit weekend vertelde Sara aan ons dat we door de Western Warriors waren uitgenodigd om met hun te komen feesten. En zo gezegd zo gedaan stonden we een uur later voor een prachtig hotel die maar 12 kamers had. Sara vertelde ons dat dit hotel nog duurder was dan het Hilton en was afgehuurd door het rugbyteam. Na de coach te hebben ontmoet hebben we met zijn allen nog een geweldig feest gehad met het hele rugbyteam, de coach en nog wat hoge pieten.

Wie had ooit gedacht dat ik in dit soort situaties terecht zou komen? Je verwacht een stage en werken met olifanten, en eindigd met de president in het Hilton xD

• 04 Juni 2012 - 19:51

Tante Marja:

Hi Meisje wat n prachtige verhalen allemaal. Ik kan je nu volgen en ben jaloers op je. Oook leuk om n bekend blousje te zien.
    Nog n paar weekjes wat gaat het snel allemaal. Ik hoef niet te zeggen geniet er nog maar van want dat is duidelijk.