Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

18 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi allemaal!

Wat vliegt de tijd toch voorbij, kan niet geloven dat dit alweer de 7e week is dat ik hier woon. Ik geniet nog steeds ontzettend en wil voorlopig nog niet naar huis ^.^

Hoogtepunt van deze week was het verplaatsen van Blue. Blue is een Ara die voorheen altijd bij de ingang van het kantoor op een stok zat. Hij is hier binnengebracht omdat hij elf jaar lang in een klein kooitje bij mensen in de achtertuin heeft gezeten. Erg sneu, geen aandacht en geen andere Ara's om hem heen. Gelukkig is hij bij ons in goede handen. Blue heeft zichzelf ook helemaal kaalgeplukt van de stress, maar langzaam beginnen zijn veren weer aan te groeien. Samen met mijn baas besloten dat Blue een andere plaats moet krijgen dan bij de ingang van het kantoor omdat dit hem teveel stress oplevert. Zo gezegd zo gedaan hebben we alle konijnen verplaatst naar een ander groter hok en Blue in het oude konijnenhok geplaatst. Deze kooi is ideaal voor hem, erg groot en door het plaatsen van takken en speeltjes zal hij zich ook niet snel vervelen. Hij komt ook in contact met een andere Ara, namelijk mijn lieve schat Rocky waar ik al eerder over vertelde. Rocky is de Ara die niet in een kooi kan zitten omdat hij dan gek wordt. Dus Rocky leeft bij Blue in de bomen en komt alleen naar beneden om te eten of als hij aandacht wil. Zo heeft Blue toch contact met een andere Ara. Rocky vindt het geloof ik ook erg gezellig want hij praat vaak tegen Blue en komt vaak dicht bij de kooi om een kijkje te nemen. Blue vindt het allemaal nog erg spannend maar hij lijkt al meer te ontspannen. Om daarbij te helpen besteedt ik iedere dag wat extra tijd en hem en aan Rocky. Hopen dat Blue snel zijn verenkleed weer terugkrijgt, want hij ziet er nu een beetje uit als een kaalgeplukt kippetje.

Een aantal weken geleden vertelde ik over de jonge Amerikaanse Torenvalk die binnengebracht werd omdat hij uit het nest was gevallen. Nadat hij helemaal hersteld was besloot ik samen met mijn baas om het vrij te laten in de buurt van het park. Na de vrijlating hebben we hem een aantal dagen niet gezien maar nu komt hij iedere ochtend langs bij de voerkeuken om een stukje vlees te halen. Ontzettend schattig want hij komt ook op je hand en op je schouders zitten. Hij vond het schijnbaar wel gezellig bij ons en heeft nu besloten om iedere dag zijn hapje te komen halen. Ik was al bang dat ik hem moest gaan missen toen ik hem vrij liet, maar gelukkig zie ik hem nog iedere dag en zit ie braaf op me te wachten.

Eind van de week door mijn baas gevraagd om volgende week zaterdag de hele dag te werken vanwege Curadoet (Curacao doet). Curadoet is een soort vrijwilligersprogramma waarbij mensen ergens vrijwilligerswerk gaan doen. Er komen zo'n 150 man die allemaal door mij en een aantal collega's aan de slag moeten worden gezet. Dat wordt een drukke dag maar ik heb er al wel veel zin in!

Het weekend niet naar het strand geweest maar besloten met mijn huisgenoot Henriet om lekker een weekendje thuis te blijven. Ook niks mis mee aangezien we ook een zwembad hebben. We hadden samen besloten om aan onze stage opdrachten te werken en dat hebben we beide ook gedaan. Zaterdagavond nog naar Mambo (strandtent) geweest waar een feest was georganiseerd genaamd 'Goud & Fout) Je moest dus in het goud of heel fout verkleed gaan. Samen met mijn vaste groep ons fout verkleed en naar het feest gegaan. Tot onze teleurstelling was er niemand echt verkleed zoals wij. Maar dat kon ons vrij weinig schelen want we hadden de grootste lol met z'n allen. Echt een topavond gehad die de geschiedenisboeken ingaat!
Zondag weer een lekker rustig dagje gehad en samen met Jesper, JP en Michiel naar Sint-Jorisbaai geweest. Jesper doet namelijk aan Kitesurfen en heeft vanuit Nederland zijn gear meegenomen. Supergaaf om te zien dat Kitesurfen, ik zou het zelf niet kunnen denk ik maar lijkt me heerlijk om te doen. Zondagavond nog lekker uiteten geweest om het weekend af te sluiten. Topweek weer achter de rug!

Heel veel kusjes vanuit Dushi Curacao!!

liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 17316

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: