Week 16 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

26 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi lieve volgers!

Na het heerlijke weekend bij Papagayo weer druk aan het werk gegaan in de dierentuin. Had mijn beestjes het weekend weer gemist. Vooral Rocky mijn beste maatje. Hij leek het wel prettig te vinden dat ik er weer was want hij kwam meteen uit de boom naar beneden toen ik hem riep. Ik nam hem op mijn schouder en heb hem de hele dag bij me gehad. Tijdens het werk zette ik hem op een hek of een stok en terwijl ik druk bezig was kletste hij mijn oren van mijn kop af. Ontzettend lief hoe hij uitgebreid verhalen aan het vertellen was, wat ben ik gek op dat beest.

Verder is het redelijk rustig geweest in de dierentuin. Heerlijke aantal daagjes gewerkt. Alle dieren nog steeds gezond en tevreden.

Vanaf donderdag samen met mijn huisgenootje Henriet begonnen aan een Padi Open Water duikcursus van vier dagen. Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag zouden bij ons in het teken staan van zware duikuitrustingen dragen, duikuitrustingen uit elkaar halen en in elkaar zetten, theorie leren voor de toets maar vooral veel het water in en lol hebben. Donderdagochtend werden we om half 9 verwacht op de duikschool waar we onze duikinstructeur ontmoette en de rest van de groep. In totaal waren we met z'n zessen. De eerste dag kregen we veel theorie en begonnen we met een duik in het zwembad. Dit vond ik erg saai maar ik begrijp dat dit van toepassing is omdat de duikinstructeur wil zien of je kunt duiken. In deze groep had iedereen al meerdere malen gedoken dus de oefeningen onder water gingen iedereen goed af.

Vrijdag onze eerste duik gemaakt op open water. Dat was een heerlijke ervaring. We moesten nog wel een aantal oefeningen doornemen bij de eerste duik maar bij de tweede duik mochten we genieten van de prachtige onderwaterwereld.

Zaterdag nog wat theorie behandeld en daarna weer de zee in gegaan. We waren deze zaterdag mooi op tijd klaar waarna de duikinstructeur genaamd Juan ons de keuze liet om vandaag al de theorie toets te maken of naar huis gaan nog even de stof doornemen en dan morgen (zondag) de toets maken. Iedereen stemde voor om de theorie toets te maken. Ik moet zeggen dat ik wel zenuwachtig was. De toets bestond uit 50 vragen waarvan ik er maar vier fout had! Dik geslaagd dus en niks om zorgen over te maken. Ben nu officieel een Padi Open Water Diver! Met deze Padi kan ik over op de wereld duiken als ik mijn duikbrevet laat zien. Super handig dus maar zeker ook een goede toevoeging aan mijn opleiding.

Weer een druk weekje gehad zoals jullie zien! Vooral het duiken vergt erg veel energie. De hele dag in de weer van half negen tot vijf, maar het was zeker de moeite waard want het brevet is in the pocket!

Veel liefs daar,


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 17330

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: