Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

24 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi lieve volgers!

Begin deze week een nieuwe bewoner in Parke Tropikal. Een jonge Amerikaanse Torenvalk die binnen werd gebracht omdat hij bij mensen in de tuin lag. Het kleine roofvogeltje was uit het nest gevallen en niet in staat om voor zichzelf te zorgen. Zodoende hebben de mensen hem gevangen en bij ons afgegeven waar het diertje kan herstellen en goed gevoed wordt zodat hij straks weer de vrijheid in kan. Ik probeer de rehabilitatie zo kort mogelijk te laten duren zodat de Amerikaanse Torenvalk niet teveel gewend raakt aan mensen en het gemakkelijker is om hem straks weer uit te zetten.

Deze week mijn eerste echte rondleiding gegeven. Omdat het park nog is gesloten voor bezoekers heb ik daar nog geen mogelijkheid voor gehad. Helaas, want ik vind het heerlijk om bezoekers rond te leiden en alles te vertellen over de dieren. Hopend dat mensen hier wat van opsteken. Het groepje dat ik rondleidde was een Nederlands gezin van 5 man. Vader, Moeder en drie dochters. Ze waren voor twee weken in Curacao op vakantie en toen ze hoorde dat de dierentuin gesloten was besloten ze te mailen met de vraag of het toch mogelijk was om het park te bezoeken. Mijn baas stemde hierop in ook omdat hij wist dat ik graag rondleidingen wilde verzorgen en dit een mooie kans was daarvoor. Toen het groepje aankwam had ik al het voedsel voor de dieren al klaargemaakt zodat we met z'n zessen de voerronde konden doen. De meiden hielpen goed mee en de ouders stelde veel interessante vragen over de dieren. Na de rondleiding spraken de bezoekers nog met mijn begeleider en gaven ze een donatie voor de dierentuin waar wij als bedrijf erg blij mee zijn omdat geld nog steeds een issue is.

Midden van de week een groepje pubers mogen begeleiden :) Een groepje van 6 jonge gasten die vanuit school een vrijwilligers programma hadden. Kwajongens waren het wel want ze besloten bij aankomst al om niet de deur te gebruiken maar over de muur te klimmen om daarna in de speeltuin te gaan spelen xD beetje vreemd allemaal hahahaha. Nadat ik de taken had uitgedeeld en de jongens aan de slag had gezet liep ik zelf rond om het overzicht te houden en te helpen waar nodig. Tot mijn verbazing waren ze erg gedreven en werkten hard. Fijn als een groepje vrijwilligers een steentje bijdraagt aan het onderhoud van de dierentuin. Na het harde werken liet ik de gasten nog meekijken toen ik de puma ging voeren. Ze waren erg onder de indruk van dit dier en ook een beetje bang aan hun gezichten te zien.

Eind van de week nog mega goed nieuws te horen gekregen van mijn begeleider Bert. De overheid heeft besloten om meer subsidie beschikbaar te stellen voor de dierentuin! Bijna alle geldzorgen zijn nu voorbij! Superblij! Dat geld kan goed gebruikt worden voor verdere verbouwing en onderhoud aan het park.

Zaterdag helaas autopech met de auto van Jord (huisgenootje van Aranka) gehad waardoor we de wegenwacht moesten bellen en onze strandplannen in het water vielen. Zondag weer helemaal goed gemaakt door de hele dag lekker aan het strand te liggen bij Wet & Wild. Heerlijk met mijn vaste groepje mensen genoten van het weekend dat helaas wat te snel voorbij ging. Tot volgende week lieve volgers!

heel veel kusjes vanuit dushi curacao!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 17320

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: