Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

11 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hee lieve volgers!

Deze tweede week een druk schema. Ik ben samen met een andere stagiaire vooral bezig geweest met het interieur van het leeuwenverblijf. Deze kon zowel aan de binnen als de buitenkant wel een likje verf gebruiken ^.^ of King (de naam van de leeuw) de kleur mooi vindt zijn we nog niet helemaal over uit, maar na het schilderen zat hij wel helemaal onder de gele verf.

Verder ben ik deze week nog bezig geweest met het verblijf van een van de kaaimannen. Zijn verblijf is redelijk groot maar vervallen. Samen met de klusjesman en de vaste dierenverzorger hebben we het kaaimannenverblijf flink onder handen genomen. Het dak is helemaal hersteld, het verblijf is van top tot teen helemaal schoongemaakt (waarbij je goed moet opletten dat de kaaiman geen hap uit je been neemt) en hij heeft een prachtige nieuwe palmboom in zijn verblijf. Iedereen is gelukkig zonder kleerscheuren zijn verblijf weer uitgekomen.

Eind van deze week nog iets bijzonders meegemaakt met een van de Ara's (papagaaiensoort). In het park is een Ara die losvliegt, hij blijf wel altijd in hetzelfde gedeelte van het park omdat hij daar gevoerd wordt maar hij is nog nooit weggevlogen. Het is een prachtige rode Ara genaamd Rocky (hij kan ook heel leuk zijn eigen naam zeggen). Rocky is niet super gewend aan mensen vandaar dat hij vaak hoog in de bomen zit. Ik heb deze week extra aandacht besteed aan Rocky om te kijken of ik een band met hem kan opbouwen. Om deze band met hem op te bouwen spendeerde ik iedere dag een half uurtje met hem, door hem veel aandacht te geven en hem uit mijn hand te laten eten. Zo hoopte ik dat hij misschien over pak m beet een maand bij mij op mijn hand durft te zitten. Maar na alle aandacht en lekkere fruithapjes die hij kreeg stak hij vrijdag middag ineens een van zijn pootjes naar mij uit. Dit betekent dat hij op je hand wil stappen. Dus ik stak mijn hand naar hem uit en hij stapte zo op mijn hand! Stond ik daar met Rocky, dat heeft meteen mijn hele dag gemaakt. Goed begin van het weekend!

Het weekend was heerlijk genieten. Het plan was om het hele weekend op het strand te liggen maar zaterdag regende het bijna de hele dag. Regen?! Ja regen. Op curacao kan het helaas ook soms regenen. Het zijn maar korte buitjes dat wel, maar als je op het strand ligt is dat niet prettig. Zaterdag ben ik in plaats van het strand samen met mijn overbuurvrouw Aranka (die ik al voorstelde aan jullie in mijn eerste verslag) haar nieuwe huisgenoot Jord en met mijn goede vriend JP (John-Paul, die ik ook voor het gesteld in mijn vorige verslag) naar een winkelcentrum geweest hier niet zover vandaan. Michiel, de goede vriend en huisgenoot van JP ging helaas niet mee. De zaterdagavond was een top avond we (Aranka, Jord, JP, Michiel en ik) hebben begin van de avond een drankje gedaan op het strand genaamd Mambo, waar een live bandje speelde. Hier zijn we even gebleven totdat de band uitgespeeld was. Daarna hebben we Bermuda bezocht. Bermuda is een club waar vele studenten naartoe gaan maar ons beviel het niet zo goed. Het was er veel te druk en de muziek stond veel te hard. Wij verlangden allen weer naar het strand waar het live bandje speelde. Moe en een tikie aangeschoten (sorry pap) hahahha. zijn we gezamenlijk richting huis vertrokken.

Zondag was het gelukkig prachtig weer en zijn we mooi op tijd vertrokken naar het strand (stukje strand genaamd Cabana) We zijn hierheen gereden met de huurauto die Aranka begin deze week heeft aangeschaft, gelukkig maar want nu komen we nog eens ergens, met de bus is ook niet alles hier. Michiel bleef helaas thuis omdat hij nog wilde skypen. Dus vertrok ik samen met Aranka, Jord en JP naar Cabana. Hier hebben we de hele dag genoten van het prachtige strand, de zon en het belachelijk heldere water. Rond 6 uur begon het happy hour bij Wet & Wild (een beachbar recht aan de zee) hier hebben we genoten van de muziek en heerlijke cocktails ^.^

Heerlijke week achter de rug. Volgende week weer aan de slag met de diertjes ik kan niet wachten!

heel veel liefs vanuit dushi Curacao!

  • 11 Februari 2014 - 02:34

    :

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 12 Februari 2014 - 20:50

    Anja:

    Hey Anne-Bob

    Leuk je weer te kunnen volgen.
    Ervaring Veldhoven is goed van pas gekomen, lees ik.
    Geniet van je tijd daar en houd ons op de hoogte.
    Knuf x Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 17318

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: