Week 15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

19 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi allemaal!

Deze week zijn er geen spectaculaire dingen gebeurd. Alles is zijn gangetje gegaan in de dierentuin. Er was deze week geen sprake van dieren die binnen werden gebracht en die opgevangen moesten worden of van dieren die verplaatst moeten worden naar een nieuw verblijf. Omdat dat niet gebeurde had ik mooi de tijd om aan alle dieren wat extra aandacht te besteden. Vooral aan de dieren waar ik normaal niet zo gauw naartoe trek. Alles wat ik weer leer over deze dieren kan ik weer meenemen en misschien komt het in de toekomst nog van pas.
Wat met mijn opleiding wel het geval zal zijn.

Zo ben ik deze week onder andere bezig geweest met de wasberen. Leuke beesten zijn dat eigenlijk! Ik ben bezig geweest met het opknappen van hun verblijf en het bestuderen van hun gedrag. Er gebeuren af en toe nog best interessante dingen bij deze dieren. Vooral tijdens het voeren want dan wordt meteen duidelijk wie de Alfa en wie de Omega is. De dierentuin heeft in totaal vier wasberen. Ze kennen allen geen angst voor mensen en zijn meesters in het ontsnappen uit hun verblijf. Ze weten precies hoe ze het beste kunnen ontsnappen, dat is bij mijn gelukkig nog niet gebeurd maar ik heb het wel zien gebeuren bij collega's.

Ook kreeg Einstein van mij deze week wat extra liefde. Einstein is een Witpluimoestitie. Dat is een kleine apensoort die afkomstig is uit Zuid-Amerika. Einstein is na Iwan het schattigste aapje dat de dierentuin heeft. Alleen wordt Iwan vaker geliefd omdat hij gewend is aan mensen en op je komt zitten. Einstein daarin tegen is erg bang van mensen en zal niet zomaar naar je toe komen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat qua uiterlijk Einstein er veel aandoenlijker uitziet. Kijk maar bij de foto's!
Ik wilde proberen om hem aan mij te laten wennen en of hij dichterbij durfde te komen. Hierbij heb ik stukjes watermeloen gebruikt waar hij helemaal weg van is. In het begin durfde Einstein nog niet dichtbij te komen want hij vertrouwde het niet. Later deze week deed hij dat wel omdat ik voor hem geen bedreiging meer vormde. Dus hij pakte zo de stukjes watermeloen uit mijn hand. Ontzettend schattig.

King (leeuw) heeft deze week nog lekker lopen smullen van de enorme stukken vlees die hij van mij kreeg. Hij is afgelopen weekend gewassen door een aantal vrijwilligers en daar heeft hij een hekel aan. Hij is zelf bang voor water, bang voor water? Ja hij vindt het vreselijk! Om hem toch een beetje te verwennen kreeg hij deze week heerlijke stukken paardenvlees, wat hij erg kon waarderen.

Vrijdagavond samen met JP vertrokken naar Papagayo Beach Resort. Dit was een verassing van hem en ik wist van niks. Ik was zeer zenuwachtig over waar hij me mee naar toe zou nemen en zeer verbaasd toen we bij Papagayo de parkeerplaats op reden. Papagayo is een prachtig Resort aan zee met een privestrand, winkeltjes, restaurants, casino noem maar op. Het hotel zelf is echt prachtig en ik was helemaal in mijn nopjes. In Papagayo hebben we het hele weekend doorgebracht. Wat ik het meest kon waarderen was het enorme zachte/grote bed en de warme douche. In mijn huis is er alleen koud water wat net lijkt of je een vriescel in loopt. Bij Papagayo heerlijk genoten lekker uit eten geweest en gekeken naar het Eurodivisie Songfestival. Nooit gedacht dat Nederland op de tweede plaats zou eindigen. Petje af voor Waylon en Ilse. Helaas de zondag dit prachtige paradijsje moeten verlaten. Had er gerust nog een aantal dagen willen blijven, maar dat kan ik de dieren niet aandoen en zeker Rocky niet want die wordt al gek als ik een dagje niet kom werken.

Dit weekje zit er ook alweer op, zoals ik al eerder zei de tijd vliegt voorbij. Het gaat zo snel en ik kan niet geloven dat ik over een aantal weken alweer naar huis vlieg. Nog even het maximale eruit halen nu ik hier nog ben. Heel veel groetjes vanuit Dushi Curacao!

Liefs,