Week 14! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 14! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 14!

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

05 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Goed nieuws! Het gaat erg goed met de Kerkuil die afgelopen week een nieuw verblijf heeft gekregen. Eerste paar dagen at het dier helemaal niks, dus ik maakte me wel lichtelijk zorgen. Maar deze week heeft hij zijn eerste duifje gegeten en is inmiddels gewend aan zijn nieuwe omgeving.

Begin deze week nog iets heel engs gedaan. Ik heb het verblijf van de Anaconda's schoongemaakt. We hebben drie Anaconda's en een Boa Constrictor. De grootste Anaconda is Marius van ongeveer zeven meter lang. Enorme slang dus. Ik ben gek op een hoop dieren maar slangen zijn nooit mijn favoriet geweest. Deze slangen zijn allemaal wurgslangen en Marius weegt zo'n 80 kilo. Die wil je niet om je nek hebben hangen. Het schoonmaken van dit verblijf doe je dan ook nooit alleen. Altijd met een stuk of drie man voor het geval er iets gebeurd. Niet dat ik denk dat je ook enige kans maakt als dat beest je begint te wurgen, maar het is wel prettiger omdat je dan meer ogen hebt die alles in de gaten kunnen houden. Twee houden zich bezig met de schoonmaak en de ander kijkt hoe de slangen reageren. De schoonmaak vindt meestal plaats als de slangen gaan vervellen, dat proces kost heel veel energie en de slangen zijn dan in een rustperiode. Stukken veiliger voor ons dus, maar wel spannend.

Woensdag en donderdag lekker vrij geweest vanwege Koningsdag en dag van de arbeid. Koningsdag doorgebracht in de hoofdstad waar van alles te doen was. Overal mensen in het oranje, leuke Hollandse spelletjes als koekhappen en spijkerbroek hangen, optredens en heel veel gezelligheid. Heerlijk dagje gehad met mijn vriendengroepje. Donderdag hebben we lekker rondgehangen op ons appartementencomplex. Uitgeslapen, aan school gewerkt en een aantal wasjes gedraaid. Vrijdag weer aan de slag in de Zoo. Had mijn beestjes gemist de afgelopen twee dagen. Vooral mijn maatje Rocky en Iwan.

Zaterdag overdag een heerlijk dagje doorgebracht op het strand Porto Mari. Is alweer een hele poos geleden dat ik naar het strand ben geweest en heb het idee dat mijn huid weer wit aan het worden is xD. Dus even de hele dag liggen bakken op het strand. Zaterdagavond naar Marco Borsato!! Aantal weken geleden hebben we allen kaarten gekocht voor zo'n 25 euro pp. Dat kun je in Nederland niet betalen voor een concert van Marco Borsato. Het was een geweldig concert met gastoptredens van Marco's dochter en Julia van der Toorn (winnares x-factor). Top avond gehad!!

Zondagochtend nog even naar de dierentuin om de dieren te voorzien van vers water en voedsel. Mijn baas had gevraagd of ik een aantal uurtjes wilde werken en dat vond ik geen probleem. Nog even met Rocky geknuffeld en nadat alle dieren waren voorzien voor de middag weer richting huis gegaan. 's Middags doorgebracht in mijn huisje. Mijn kamer opgeruimd, gewassen en aan school gewerkt. Mooi op tijd naar bed gegaan want morgen is het weer maandag! De weken vliegen echt voorbij en naar mijn gevoel ben ik al aan het aftellen ook al doe ik dat liever nog niet. Tot volgende week allemaal!

Liefs,


  • 06 Mei 2014 - 22:20

    PapaPAUL:

    14 weken, gaat nu wel erg snel.
    Nog een week of 7 en het zit erop.
    Nog een mooie periode om intens te genieten en te leren :D

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 17306

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: