Week 12 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

22 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi lieve volgers!

Deze week begon met goed nieuws maar tot mijn spijt ook met slecht nieuws. Het goede nieuws is dat er weer een jong Kapucijnaapje is geboren! We weten nog niet of het een jongen of een meisje is maar de baby is kerngezond en moeders maakt het ook goed. De bevalling heeft het afgelopen weekend plaatsgevonden en ging volgens mijn stagebegeleider zonder enige problemen. Prachtig om zo'n klein wezentje te zien, zo kwetsbaar nog, maar moeders past goed op hem/haar. Volgende week weten we waarschijnlijk wel of het een mannetje of een vrouwtje is.

Het slechte nieuws is dat de Visarend die vorige week binnenkwam met een zwaar beschadigde vleugel helaas is overleden. De infectie is helemaal zijn lichaam in getrokken en hij was niet meer te redden volgens de dierenarts. We hebben ons best gedaan door de wond te verzorgen, het dier gevoed en medicijnen toegediend waar nodig. Ik baal enorm dat hij het niet heeft gered, maar we hebben ons uiterste best gedaan.

Gelukkig is er meer goed nieuws en dan wel voor onze Ara Blue. Blue is de Geelvleugel Ara die 11 jaar lang bij mensen thuis in een klein kooitje heeft gezeten zonder aandacht van mensen of andere Ara's. Hierdoor is hij erg wantrouwend naar mensen, wat heel begrijpelijk is. Doordat wij in de dierentuin niet genoeg aandacht aan hem kunnen besteden (hij moet individuele aandacht krijgen van het liefst 1 persoon zodat hij een partnerschap aan kan gaan net als ik met Rocky heb) vond mijn stagebegeleider het een goed idee om een advertentie te plaatsen of iemand interesse heeft in het verzorgen van een Geelvleugel Ara. Die reactie kwam vrij snel door een vrouw die vrij dicht bij mij in de buurt woont. Ze reageerde met veel enthousiasme en begon meteen met het bouwen van een grote volière in haar achtertuin. Dat bouwen was een maand geleden, deze woensdag ben ik rond de middag met mijn stagebegeleider naar deze mevrouw haar huis gegaan om de volière te bekijken en te zien of hij geschikt is voor Blue. De volière zag er prachtig uit met veel ruimte en veel takken voor Blue om op te klimmen. Ik was erg enthousiast over de prachtige volière en kon niet wachten om Blue daarin rond te zien klimmen. De vrouw genaamd Esther was een ontzettend lieve vrouw en ik weet zeker dat ze een goede band kan opbouwen met Blue. De dag erna heb ik Blue gevangen uit zijn kooi (wat lastig was want hij werd erg agressief en probeerde me te bijten) en hem in een transportkist gestopt. Zo kunnen we hem makkelijk verplaatsen zonder dat hij zich bezeerd. Gelukkig was het maar een klein stukje rijden naar Esther's huis. Tot mijn grote verbazing bleef Blue ontzettend rustig in de auto. Ik had verwacht dat hij zou gaan krijsen maar hij bleef heel rustig en keek door de kijkgaatjes in de doos naar buiten. Bij Esther aangekomen hebben we hem zo snel mogelijk de kist uitgelaten om meer stress te voorkomen. Blue klom meteen zijn prachtige nieuwe huis in en begon nieuwsgierig rond te klimmen om alles te bekijken. Hij had nog wel rode wangetjes van alle opwinding maar dat trok geleidelijk weg. Samen met mijn begeleider hebben we nog even bij de kooi gezeten en naar Blue gekeken om te zien of hij nog enige tekenen van stress vertoonde. Dat deed hij niet gelukkig. Met een gerust en opgelucht hart ben ik de auto weer ingestapt om naar huis te gaan. Het doet me ontzettend goed om Blue zo te zien in zijn nieuwe prachtige volière waar hij alle aandacht krijgt die hij zo nodig heeft. Ik hoop dat het Esther lukt om een partnerschap aan te gaan met hem. Ze heeft mijn mail en houdt me op de hoogte van zijn vorderingen. Heerlijk zo'n happy ending.

Einde van de week kreeg ik nog visite in de dierentuin van Jesper (de kitesurfer), zijn broer en zijn neef. Zijn broer en neef zijn hier twee weekjes op vakantie en wilde graag bij de dierentuin komen kijken. Ze wilde vooral Iwan zien (wie wil dat nou niet). Leuk dagje gehad met deze gasten. Heb ze rondgeleid en alle dieren met mij laten voeren. Ze vonden King ook erg indrukwekkend. Wat hij ook zeker is omdat je zo dichtbij hem kan komen.

Ohja bijna vergeten te vertellen. Ik was bezig in de dierentuin met de tuinslang toen ineens Rocky kwam aanwandelen en dat tot mijn grote verbazing want hij ging ver uit zijn comfortzone. Hij kwam naar me toe om me te groeten waarnaar ik hem even op mijn schouder zette. Al snel vond hij de tuinslang erg interessant en besloot ik om hem een douche te geven. Dit vond hij heerlijk! Heb hier nog leuke foto's van.

Het weekend lekker rustig aangedaan. Lekker thuis gebleven en gerelaxed aan het zwembad. Extra lang weekend want maandag ben ik lekker vrij. Vrolijk pasen nog allemaal!

heel veel liefs,

Anne-Bob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 17287

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: