Week 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

09 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Deze week lekker een vrij genomen om samen met Jason even de toerist uit te hangen. Op maandag zijn we naar Punda geweest om even te winkelen en te lunchen. Punda is de binnenstad met leuke winkeltjes en straatjes waar je een heerlijk dagje kunt genieten. Beide een aantal inkopen gedaan. Ik heb twee prachtige tassen bij de echte 'Victoria Secret' winkel gekocht. Naja eentje heb ik zelf gekocht en de ander heb ik gekregen van Jay. Ben er zo ontzettend blij mee! Papa zal het wel wat minder vinden dat ik weer tassen heb gekocht hahahaha sorry pap ik zal er een aantal wegdoen als ik weer thuis ben, I promise.

Dinsdag hebben we mijn appartement ingeruild voor Van der Valk Kontiki beach hotel. Hier zouden we verblijven van dinsdag t/m vrijdag. Prachtig bungalow, helemaal van hout met een palmbladeren dak. Echt ontzettend mooi ingericht met grote douchekop en een bad! En ook niet heel onbelangrijk; warm water. In mijn appartement is alleen maar koud water, voelt net of je een vrieskist in wandelt. Gelukkig had het Kontiki wel een warme douche, uren ondergestaan natuurlijk ^.^

Woensdag hebben we een heerlijk dagje doorgebracht op het strand, wat voor ons nu maar twee minuten lopen was vanaf onze kamer. De hele dag lekker liggen zonnen en in de middag genoten van een frikandel speciaal bij de friettent. Dezelfde avond op stap gegaan bij Cabana (de strandtent die aan het Kontiki ligt) waar iedere woensdag een dj is en een live bandje speelt.

Donderdag zijn we naar het Sea Aquarium geweest met mijn liefste collega Femke. Femke werkt halve dagen als vrijwilligster bij de dierentuin. Ze is 29 jaar en komt uit Zeeuws Vlaanderen. Ze woont twee jaar in Curacao omdat haar vriend bij de Marine werkt en zij is meegekomen en mee hiernaartoe verhuisd. Ik kan het onwijs goed met haar vinden en ze had aangeboden om mij en Jay op te halen en samen een dagje door te brengen tussen de schildpadden, haaien, vissen en natuurlijk dolfijnen. Een klasgenootje van mij loopt stage bij het Sea Aquarium dus ik had van te voren al contact met hem gehad zodat hij ons even kon rondleiden. Echt achter de schermen zijn we niet geweest maar we kregen wel overal uitleg over en mochten de pijlstaartroggen voeren. Het Sea Aquarium is het bedrijf waar ik in eerste instantie stage wilde lopen maar waar ze helaas geen plaats meer hadden. Toen ik er rondliep vond ik dat wel jammer, want ik ben gek op zeezoogdieren en werk erg graag met die dieren. Dus even met mijn klasgenoot overlegt en ga nu kijken of het mogelijk is dat ik een aantal daagjes mee ga lopen in het Sea Aquarium. Dat worden waarschijnlijk de laatste weekjes dat ik op het eiland ben, dan kan ik nog mooi even ervaring opdoen en dat weer meenemen in mijn rugzakje, zoals mijn pa dat zo mooi zei.

Na het bezoek in het Sea Aquarium nodigde Femke ons nog uit om bij haar thuis, samen met haar vriend Sven te komen bbq'en. Dat leek ons ontzettend gezellig. Hele avond heerlijk gekletst en genoten van een hapje en een drankje.

Vrijdag zijn we vroeg opgehaald om naar Klein Curacao te gaan. Het onbewoonde eiland dat naast Curacao ligt. We vertrokken met de Catamaran (grote boot) en waren ongeveer anderhalf uur onderweg voordat we voet zetten aan dit Pirates of the Caribbean-achtige eiland. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n wit zand gezien en zulke blauwe zee. Wat een prachtig eiland is dat zeg! Had het gevoel dat ik droomde zo onrealistisch leek het wel. Ik raad iedereen aan om naar Klein Curacao te gaan als je een bezoekje brengt aan Curacao. Het gaafste van de hele dag op het eiland was nog wel het snorkelen met wilde zeeschildpadden. Die leven rondom het eiland en komen dichtbij de kust om te eten. Een aantal van deze schildpadden kwamen heel dichtbij en ik heb er voorzichtig eentje bij zijn schild gepakt en een stukje met hem meegezwommen. Wat een ervaring was dat! Zou de hele week wel op dat eiland door kunnen brengen.

Zaterdag zijn we met de hele groep vertrokken naar Kokomo Beach waar Spring Break Party was. Spring Break is een feest op het strand dat van 12 tot 12 duurt en waar een dj en een bar aanwezig is. Hier hebben we een aantal uren doorgebracht totdat iedereen het wel beu was. Mooi op tijd weer naar huis vertrokken en vroeg het bed in.

Zondag was een erg rustig dagje totdat Jesper en Jord voorstelde om te gaan wakeboarden. Ik heb nog nooit van mijn leven gewakeboard, maar wel ooit gewaterskied. Daar heb ik een hersenschudding aan overgehouden dus in eerste instantie wilde ik niet mee. Na veel over gehaal van de mannen toch besloten om het te proberen. Eind van de middag vertrokken we met een groepje van vijf personen naar het Spaanse Water waar een boot klaar stond om ons mee te nemen. Ik was als derde aan de beurt en vond het heel lastig om vanuit het water omhoog te komen om op je bord te kunnen gaan staan. Het gaan staan is het moeilijkste bij het wakeboarden. Naar vele malen zout te hebben gehapt lukte het me uiteindelijk om omhoog te komen in het water en een heel stuk te kunnen surfen op het water. Ik vond het ontzettend gaaf om te doen en ga het zeker nog een keer doen, aangezien ik nu weet hoe ik moet gaan staan. Die avond met de hele groep de week afgesloten met een bbq.

Wat een week wat een week, veel meegemaakt zoals jullie wel kunnen lezen. De foto's zal ik binnenkort even uploaden die staan er helaas nog niet bij maar komen zo snel mogelijk!

heel veel liefs voor jullie allemaal,

Anne-Bob van den Braak

  • 14 April 2014 - 12:46

    Tante Marja:

    Hoi meissie wat een pracht verhaal weer. Heerlijk dat je zo geniet. Sommige dingen zijn voor mij ook herkenbaar . Heel leuk!! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 17295

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: