Week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

24 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi allemaal!


Goed nieuws voor de Ara Blue! Mijn stagebegeleider heeft begin deze week en advertentie geplaatst om Blue een goed tehuis te geven. Diezelfde middag reageerde een mevrouw die interesse had en na een heel gesprek met haar en kennis te hebben gemaakt is besloten om Blue bij haar te plaatsen. De vrouw is zelf hondentrainster en werkt met klikkertraining. Dit wil ze ook met Blue gaan doen. De rede dat we Blue willen verplaatsen is vanwege het feit dat hij beter af is bij iemand die hem constant aandacht kan geven en hem kan verzorgen. Blue krijgt in de dierentuin ook veel aandacht van mij en van mijn begeleiders maar niet de volle aandacht die hij eigenlijk nodig heeft. Papegaaien hebben, zeker als ze alleen zitten, veel aandacht nodig. Zeker papegaaien die angstig zijn en hun vertrouwen in mensen terug moeten winnen. In eerste instantie had ik al het idee om veel met hem aan de slag te gaan, maar er zijn zoveel dieren in de dierentuin die aandacht nodig hebben dat ik hem niet de volle aandacht kan geven. Het tweede probleem is dat Papegaaien een partnerschap aangaan met een andere papegaai of met een mens. Als ik veel met Blue aan de slag ga en wij dus een partnerschap ontwikkelen dan is dat aan de ene kant ideaal omdat ik dan met hem aan de slag kan en dat hij mij vertrouwt, maar aan de andere kant ben ik hier maar 5 maanden. Dus als wij uiteindelijk die vertrouwingsband hebben opgebouwd en ik zou terug naar Nederland gaan, dan kan hij weer terugvallen in zijn oude patroon en ongelukkig worden omdat zijn partner bij hem weg is. Aan de ene kant wilde ik enorm graag met hem aan de slag maar vanwege het partnerschap neem ik dat risico niet. De mevrouw waar Blue nu over een aantal weken naartoe gaat is meteen aan de slag gegaan om bij haar in de tuin de ideale volière voor hem te bouwen. Ze heeft zelf niet zo veel verstand van papegaaien maar is zich al enorm aan het verdiepen in alles wat ze maar moet weten. Daarnaast heeft ze al veel met mij gebeld over van alles en nog wat. Vanwege mijn stage bij het Papegaaienpark in Veldhoven heb ik zelf al veel geleerd over papegaaien en weet ik er genoeg vanaf om haar vragen te kunnen beantwoorden. Daarnaast ben ik er de dag dat Blue naar haar verplaatst wordt ook bij om zijn gedrag te bestuderen als hij in zijn nieuwe omgeving is en omdat hij dan een vertrouwd persoon bij zich heeft. Ik ben ontzettend blij dat Blue bij deze mevrouw terecht kan. Ze is zelf helemaal gek op dieren en kan niet wachten om hem alle aandacht te geven die hij nodig heeft en om te kijken hoe hij reageert op klikkertraining. Door al deze aandacht hoop ik dat Blue zijn vertrouwen in mensen weer terugkrijgt, een partnerschap met deze mevrouw aangaat en dat hij zijn prachtige verenkleed weer terugkrijgt. Dit zou ik wensen voor alle dieren, om een mooi plekje te krijgen, veel aandacht en enorm veel liefde. Het liefste laat ik alle dieren weer vrij, maar voor dieren die in gevangenschap zijn geboren is dit helaas niet mogelijk. Dieren in gevangenschap weten vaak niet hoe ze moeten jagen of aan voedsel moeten komen. Ze zijn gewend dat de verzorgen iedere dag het voedsel komt brengen en dat is in de wilde natuur niet het geval. Dat Bue over een paar weken bij deze mevrouw terecht kan doet me ontzettend goed!

Deze week heb ik nog een aantal bezoekers mogen ontvangen waaronder de ouders van een van de jongens op mijn appartement namelijk Jesper (de kitesurfer). Zijn ouders zijn hier een tijdje op vakantie en wilde graag de dierentuin zien. Zo gezegd zo gedaan hebben ze via Jesper contact met mij gehad en heb ik ze de hele dag rondgeleid. Ze hadden zich ontzettend geamuseerd en waren vooral onder de indruk van King (de leeuw) zoals de meeste mensen. Naast de ouders van Jesper ook nog drie Antilliaanse meiden aan het werk gezet die vanuit school vrijwilligerswerk moeten doen. Het waren hele leuke, hardwerkende meiden waar ik een topdag mee heb gehad.

Begin van de week nog tien jonge biggetjes geboren zien worden. Zo ontzettend schattig! We hebben nu ineens wel heel veel varkens in de kinderboerderij, dus we zijn al aan het kijken of we over een tijd een aantal van deze varkentjes ergens anders kunnen plaatsen vanwege het gebrek aan ruimte.

De pauw die een tijdje ziek is geweest en apart heeft gezeten heb ik eind van de week weer teruggeplaatst bij zijn soortgenoten. Hij is weer helemaal opgeknapt nadat hij door mij behandelt was met een zalfje en een ontworming. Hij is inmiddels terug bij zijn soortgenoten en loopt weer zijn prachtige verenkleed te showen ^.^ wat een uitslover. hahahaha.

Vrijdagavond samen met mijn vaste groepje naar Bermuda (buitendiscotheek) geweest. Ik wilde in eerste instantie niet gaan omdat ik de volgende ochtend er vroeg uit moest vanwege Curadoet. De rede dat ik toch ben gegaan is omdat iedereen niet te laat naar huis wilde en omdat Do ging optreden! Dus toch maar erheen gegaan. De entree was maar 15 gulden (ongeveer 6 euro). Dat is natuurlijk helemaal niks om Do te zien optreden. Het optreden was fantastisch en Do kan erg goed live zingen. Na haar optreden zijn we vrij snel met z'n allen weer huiswaarts gegaan.

Zoals ik jullie vorige week vertelde was het deze zaterdag Curadoet. Ik zou de hele zaterdag werken van acht tot vijf samen met zo'n 100 vrijwilligers. Deze mensen werden door mij en mijn begeleiders aan het werk gezet en uiteindelijk is er ontzettend veel gebeurd. De mensen hebben allen keihard gewerkt. Mijn taak was de flamingovijver en ik was de begeleidster over ongeveer 20 man. Nadat we de flamingovijver bladervrij hadden gemaakt, schoon hadden gemaakt, hebben we de randen opnieuw geschilderd met een prachtige kleur blauw. De flamingovijver ziet er nu heel goed uit en ik ben blij met het resultaat! In de rest van de dierentuin is ook veel gebeurd, van mij mag zo'n Curadoet wel vaker als 1x per jaar plaatsvinden. Als je met zoveel man bent kan er in een keer zoveel gebeuren waar je anders in je eentje niet aan toe komt. Het was een drukke maar ook zeker hele gezellige dag met al deze hardwerkende mensen.

Zondag was mijn enige dagje vrij deze week en ik wilde gewoon lekker relaxen. Heb deze dag dan ook niet veel uitgespookt. Beetje aan het zwembad gezeten, een boek gelezen en gerelaxed. Vond het wel lekker om een dagje thuis door te brengen. Heb veel zin om aankomende week weer aan de slag te gaan en ben benieuwd wat voor moois er dan weer gaat komen!

heel veel kusjes,

liefs,

Anne-Bob

  • 24 Maart 2014 - 23:06

    Tante Marja:

    Hoi anne bob. Ik geniet iedere keer weer van je verslagen. Wat heb je weer een toptijd!!!
    geniet ernog maar lekker van. Groetjes uit Cromvoirt xxx

  • 24 Maart 2014 - 23:57

    Papa:

    Hey Wijffie.

    Ik zie het wel, het komt helemaal goed met jou daar.
    Zal weer een emotionele ervaring worden om dat straks achter je te laten.
    Maar zowel jij, de dieren en de dierentuin, kunnen straks genieten van alles wat je daar gerealiseerd hebt en daar kun je (ape-) trots op zijn.
    Gedurende je verslagen zie ik iemand die zeer betrokken is met dieren en het beste voor ze wil. Dat zit er bij je in en dat pakken ze je nooit meer af.
    Geniet en leer van je ervaringen daar en in het weekend mag je zelf het beest uithangen.

    XXXXXXXXXpapa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 17310

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: