week 8 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu week 8 weekend - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

week 8 weekend

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

19 Juni 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Voor dit weekend maar een kort berichtje. Dit weekend heb ik namelijk voor het eerst doorgebracht op het MEF. Officieel zijn we de weekenden vrij maar ik koos er toch voor om zaterdag en zondagochtend om half 7 op te staan om samen met Chandana, Rani uit bed te halen en haar in de rivier te wassen. Chandana en de andere mahouts keken hier erg van op omdat volunteers in het weekend eigenlijk vrij zijn, maar omdat ik nog maar een relatief korte tijd met Rani heb wil ik deze goed besteden. Toch stelde Chandana dit zeker op prijs :)

Die zaterdagmiddag hebben we met de volunteers die er op dat moment waren een enorme enrichment gedaan. Enrichment is een soort buitenspeeltijd voor de olifanten xD Zo hebben we veel gras verzameld en een hoop fruit gekocht. Het fruit hebben we rond het terrein verstopt in holle bomen, onder bladeren, tussen stenen en stukjes fruit op stokjes geprikt. Dit zorgt dat de olifanten genoeg beweging krijgen in hun lichaam en voornamelijk in hun slurf als ze fruit moeten bereiken hoog in een boom. Ook moeten ze samenwerken om fruit te pakken te krijgen. Dit zorgt dat ze meer het gevoel krijgen van een kudde, een familie, wat ze dichter bij elkaar brengt. Na het verstoppen van al het fruit werden alle olifanten los gelaten en gingen opzoek naar deze lekkernijen. Wij volunteers zijn aan de kant gaan zitten en hebben genoten van beeld.

De zondagmiddag was het mooi weer en besloten we om met een groepje om naar het zwembad te gaan. Hier hebben we lekker gezwommen, liggen zonnen en heerlijk geluncht. Waarnaar we rond 7 uur weer terugkeerden naar het MEF.

• 20 Juni 2012 - 12:22

Anja:

het klinkt zo super wat je allemaal doet.
    Dat zelfs ik het jammer vind dat het er op zit.
    heb genoten van je reisverslagen.
    Heb een goede reis terug. En ik zie je weer in Boxtel.
    Groetjes Anja x