Week 13 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

29 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Hee lieve volgers!

Deze week begonnen op de dinsdag want ik was de maandag lekker vrij vanwege Pasen. Dinsdag meteen aan de slag gegaan met onze Kerkuil die al tijden in een kleine kooi in de schuur staat. Deze jonge kerkuil is binnengebracht nadat bij het kappen van een boom deze roofvogel met nest en al naar beneden kwam. De eigenaren hebben het dier opgevangen en naar Parke Tropikal gebracht zodat wij hem hier kunnen verzorgen. Deze Kerkuil staat al een tijd in de schuur in een kooi omdat er geen andere verblijven vrij waren voor hem. Na het verhuizen van Blue kwam er een verblijf beschikbaar voor de Kerkuil. Zo heb ik samen met Femke(vrijwilligster) en mijn stagebegeleider het verblijf helemaal ingericht zodat het uil-proof is en voldoet aan alle eisen die een Kerkuil stelt aan zijn omgeving. Zo hebben we bijvoorbeeld een nachthok gemaakt, wat ontzettend essentieel is omdat de Kerkuil een nachtjager is en overdag voornamelijk rust. Zo kan hij 's nachts op zijn takken door het verblijf en overdag zich verschuilen in zijn nachthok. Na het verplaatsen van de Kerkuil in zijn nieuwe veel grotere verblijf (wat mij erg goed doet om te zien dat hij eindelijk uit die schuur is) hebben we hem nog even goed in de gaten gehouden maar hij leek vrij nieuwsgierig en niet ontzettend angstig. Geslaagd dus! Heerlijk om hem zo te zien met al zijn ruimte, veel beter zo.

Jullie hebben al hele tijden niks meer gehoord van Iwan (kapucijnaapje) ben erg druk geweest met alle andere dieren maar heb deze week lekker veel tijd met Iwan doorgebracht. Zijn verblijf schoongemaakt, nieuwe speeltjes voor hem, met hem gespeeld en geknuffeld. Had hem gemist de afgelopen tijd dus heb veel tijd met hem doorgebracht. Iwan scheen dit enorm te waarderen en was enorm speels en aanhankelijk. Heerlijk zo'n knuffelmaatje.

Midden van de week een groep studenten begeleidt. Samen met deze studenten heb ik het verblijf van King (leeuw) schoongemaakt en opgeknapt. Ook King zelf kreeg een wasbeurt waar hij niet blij mee was. Ik heb hem afgespoeld met de tuinslang. Ik ben nooit bang geweest voor hem, behalve als hij gewassen wordt dan brult hij hard, laat zijn hoektanden zien en wordt ontzettend agressief. Het was wel weer tijd dat hij afgespoeld werd want er kwam grijs water zijn vacht uit lopen. King schoon en verblijf schoon. Als beloning kreeg hij een enorm stuk vlees dat een aantal studenten voor hem klaar hadden gelegd tijdens zijn wasbeurt. Hier was hij zeer tevreden mee!

Het weekend naar Klein Curacao! Dit is een klein onbewoond eiland dat ten zuidoosten van Curacao ligt. Jullie zullen wel denken, daar ben je toch al heen geweest? Ja dat klopt een aantal weken geleden. Maar deze keer ben ik er wezen overnachten! Overnachting op een onbewoond eiland met mijn vaste groep vrienden hier. We hadden natuurlijk ontzettend veel bagage meegenomen want er moest ook eten en drinken mee. Op het eiland is echt helemaal niks. Daar aangekomen met onze kleine boot alle spullen uitgeladen en het comfortabel gemaakt. Hier zouden we twee dagen blijven. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een soort Expeditie Robinson 2.0 was xD. We hebben allen wel erg genoten van het prachtige echt veel te mooie Pirates of the Caribbean achtige eiland, de azuurblauwe zee, het parelwitte strand, de zeeschildpadden en elkaars gezelschap. Was een geweldige trip! Zou het geen tweede keer doen want 1 keer is echt voldoende, maar kan wel zeggen dat ik op een onbewoond eiland heb overnacht. Voor iedereen die nog naar Curacao gaat, Klein Curacao moet je heen!

Dat was het weer voor deze week. Geniet hier nog enorm zoals jullie wel zien! Wil nog steeds niet naar huis voorlopig!

Liefs,