Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

02 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi!

Hee lieve mensen, deze week is alles zijn gangetje gegaan in de dierentuin. Deze week zijn er geen bijzondere dingen gebeurd op het gebied van de dieren. Wel ben ik samen met de klusjesman en de dierenverzorger bezig geweest met het slopen van een van de oude verroeste kooien die bij de landschildpadden staan. We hebben de kooi voorzichtig uit elkaar gehaald en bijna helemaal tot de grond afgebroken. Of er een nieuwe kooi op die plek komt te staan weet ik niet, misschien is het een uitbreiding van het landschildpaddenverblijf. Een ding is zeker die kooi was echt aan zijn eind, dus het is goed dat ie is afgebroken.

Naast het afbreken van de oude verroestte kooi ben ik nog bezig geweest met de opbouw van de dierentuin. Zo heb ik geholpen met het schilderen van het slingerapenverblijf. Dit verblijf had echt een nieuw likje verf nodig. Samen met de dierenverzorger heb ik beide verblijven, zowel van de zwarte als van de bruine slingerapen helemaal opnieuw geschilderd. De klusjesman heeft het hele verblijf nagekeken en delen gerepareerd die aan vervanging toe waren. Het hele slingerapenverblijf ziet er nu weer redelijk als nieuw uit. Het enige nadeel nog is dat de kooi eigenlijk te klein is, maar in mijn ogen zijn alle kooien waar dieren in zitten te klein... ik zie ze het liefste allemaal in hun natuurlijke habitat.
Maar nu ik stage loop in deze dierentuin probeer ik het allerbeste voor alle dieren te regelen.

Vrijdagmiddag samen met mijn stagebegeleider naar Hato (vliegveld) gereden om Jason op te halen, die twee weekjes bij mij vakantie komt vieren ^.^ Vanaf vandaag heb ik daarom ook een weekje vakantie, dus even geen spannende verhalen over de dierentuin helaas... Maar wel een weekje lekker genieten en van allerlei leuke dingen doen. Even een weekje de toerist uithangen, daar is ook niks mis mee lijkt me. Voor volgende week is het plan om in Kontiki Van der Valk een aantal dagen te verblijven. (voor de mensen die nieuwsgierig zijn, google dit hotel maar even, hoop niet dat ik jullie te jaloers maak)hahahah. We willen ook samen nog naar Klein Curacao, dat is een hele dag met de boot naar dit kleine eiland waar je schildpadden en dolfijnen kunt zien. Schijnt echt prachtig te zijn! Kan niet wachten om daarnaar toe te gaan. Ook gaan we waarschijnlijk nog naar het Sea aquarium, een soort dolfinarium met zeezoogdieren en vissen. Maar dat kan ik jullie allemaal pas aankomende week laten weten.

Heel veel kusjes vanuit Dushi Curacao

Liefs,

Anne-Bob van den Braak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 17307

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: