Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

04 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi allemaal!

Het is nog steeds heerlijk hier en ik geniet met volle teugen! Ik heb deze week de sleutels van de dierentuin gekregen zodat ik ook zelf kan openen en sluiten. Een hele verantwoordelijkheid dat wel, maar het geeft wel aan dat ze me helemaal vertrouwen en dat is een prettig gevoel.

Deze hele week stond voor mij in het teken van rondleidingen geven en mensen begeleiden. In het begin van de week had ik een groepje van 5 Antilliaanse meiden die vrijwilligerswerk moesten doen vanuit school.
Ze zouden mij de hele dag meehelpen met het voeren, schoonmaken, repareren van kooien, dieren verplaatsen, dieren aandacht geven en de hele heute meteut. Alle 5 hadden ze hard gewerkt en het eind van de dag waren alle dieren voorzien :)

In het midden van de week kwamen twee meiden (Marjolijn en Pamela, mijn twee schuinoverbuurvrouwen) van mijn appartementencomplex langs. Nadat ze al mijn foto's hadden gezien waren ze erg benieuwd naar de dierentuin, dus vroegen ze of ze een dagje langs konden komen. Dit had ik al eerder overlegd met mijn baas en hij zei dat het geen probleem was als ik vrienden uitnodigde om een dagje te komen kijken/meehelpen. Marjolijn en Pamela kwamen rond de middag aan en nadat ik ze een rondleiding had gegeven langs alle kooien hielpen ze mee met het voeren van King (de leeuw) en gaven ze beide om de buurt Iwan (klein kapucijnaapje) de fles. Ze vonden het helemaal super zo'n dagje in de dierentuin. Ik vond het ook mega gezellig en was blij dat ik kon vertellen over alle dieren en van alles aan Marjolijn en Pamela kon laten zien. Was een super dagje had enorm genoten ^.^

Eind van de week nog een groepje van drie man rondgeleid en mee de voerronde laten doen. Allemaal erg onder de indruk van alle dieren en van de informatie die ik allemaal wist te vertellen. Weer een heerlijke middag rond gelopen en mijn verhaal kwijt gekund bij deze bezoekers. Diezelfde vrijdag klaargemaakt voor Carnaval! Ja dat vieren ze hier ook dus ik heb niks gemist. De Carnaval hier is een hele happening en alle kostuums worden zelf gemaakt in een beetje een Zuid-Amerikaanse stijl. Echt mega mooi! Die avond met de hele groep naar Cafe de Tijd geweest waar Nederlands Carnaval was. Het was net alsof ik in Nederland in de kroeg stond, slechte Carnavalsmuziek en iedereen verkleed. JP (John-Paul) had nog opgetreden en een aantal Nederlands talige nummers gezongen. Iedereen genoot er enorm van het was een topavond!

Zaterdagochtend was ik gevraagd door mijn baas Bert om een half dagje te werken in verband met mensen tekort. Ik vond dit geen probleem aangezien het maar tot een uurtje of twaalf zou zijn. Vanuit mijn stage werd ik opgehaald door Aranka, Stan en mijn huisgenootje Henriet om naar Cabana te gaan (strand). Hier de hele middag heerlijk gezwommen, liggen zonnen, gekletst en een frikandel speciaal verorberd xD Zondag ochtend vroeg opgestaan want ik had om half 9 een afspraak met Sophie. Ik had met haar contact opgenomen om een fotoshoot te doen op het strand. Sophie is een fotografe uit Nederland die hier 5 maanden op Curacao verblijft omdat haar vriend hier stage loopt. Hele ochtend foto's gemaakt en krijg aankomende week de foto's te zien. Ben enorm benieuwd!

heel veel liefs voor jullie allemaal!

xxxxxxxxxxxx

  • 04 Maart 2014 - 20:11

    Papa Paul:

    Hi wijffie, nog even en je kunt dat Dierenpark helemaal zelfstandig runnen.
    Als je zover bent, horen wij dat graag en komen we ook die kant op.
    Paul buigt zich over het management, je moeder wordt gastvrouw en ik doe het onderhoud.
    Waarschijnlijk zijn er ook nog enkele familieleden die graag een plekje hebben, maar daar komen we wel uit.
    Heel veel plezier verder en laat ze weten dat je daar geweest bent, in woorden en daden XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 17292

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: