Eerste weekje Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu Eerste weekje Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Curacao!

Door: Anne-Bob van den Braak

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

03 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Het eerste weekje in Curacao is voorbij gevlogen. Na een goede vlucht te hebben gehad werd ik opgehaald van het vliegveld Hato. Vanuit daar werd ik naar mijn appartement gebracht genaamd Villa Margaritha. Samen met een stel andere stagiaires kregen we onze sleutels en werden we naar onze kamers begeleid. Deze avond heb ik meteen al een hoop mensen ontmoet waar ik naar mijn gevoel al meteen een klik mee had. Daarna heerlijk in mijn bedje gaan liggen, slapen was nog wat lastig vanwege de hitte dus de nacht was wat onrustig.

De rest van het weekend met een aantal andere stagiaires naar het strand geweest en heerlijk genoten van de zon, de prachtige witte standen en de azuurblauwe zee.

Maandagochtend werd ik door iemand van Wereldstage (het bedrijf waarmee ik naar Curacao ben gekomen en die mijn stage heeft geregeld) opgehaald en naar mijn stage bedrijf gebracht. Ik was natuurlijk hartstikke zenuwachtig maar had er ontzettend veel zin in. Het bedrijf waar ik stage ga lopen de komende tijd is een dierentuin genaamd Parke Tropikal. De enige dierentuin op heel Curacao. Eenmaal aangekomen bij de dierentuin, die maar 20 minuutjes lopen is van mijn appartement, schrok ik wel van de kleine verblijven van de dieren. Alles zag er een beetje armoedig uit en niet te vergelijken met onze dierentuinen in Nederland. Mijn taak ook om daar wat verandering in te brengen. Parke Tropikal is een 'zoo under construction'.
Dat wil zeggen dat de dierentuin druk bezig is met verbouwingen De eigenaar heeft een plan opgesteld om in tien jaar de hele dierentuin te verbeteren. Er komen dus grotere verblijven voor de dieren en er worden oude en te kleine kooien gesloopt. Tijdens mijn stage zou ik dus bezig gaan met het mee opbouwen van de dierentuin en de verzorging van de dieren op mijn nemen.

De rest van de week verliep erg goed. Ik heb tot mijn verbazing al veel mogen doen in de dierentuin. Deze week ben ik vooral bezig geweest met het schoonmaken van dierenverblijven en bereiden van de voeding voor de dieren. Ik heb deze week geleerd welke dieren wat te eten krijgen en welke dieren op dieet zijn/moeten. De dierentuin heeft veel verschillende diersoorten: flamingos, wasberen, een capibara, kerkuilen, kuifcaracas', verschillende soorten apen, kaaimannen, een puma, een leeuw, allerlei papegaaisoorten en ga zo maar door. Genoeg dieren om te verzorgen en te vertroetelen! Aan het eind van de week nog mee geassisteerd bij de vrijlating van een visarend. De visarend was maanden geleden binnen gebracht bij Parke Tropikal omdat hij helemaal verzwakt was. De visarenden vliegen van Canada naar Curacao om te overwinteren alleen raken de dieren vaak verzwakt omdat ze een flinke afstand af leggen. Onze visarend werd goed verzorgd en gevoed zodat hij er weer helemaal bovenop kwam. Samen met mijn begeleiders en een andere stagiaire werd de arend via een transportkist richting zee gebracht. Eenmaal daar deden we het deurtje open en het dier vloog de vrijheid tegemoet. Prachtig om te zien en om mee te maken! Een vrijlating is een hele ervaring en geeft je een goed gevoel om te weten dat het dier er weer helemaal bovenop komt!

Het weekend afgesproken met mijn 'vaste groepje' mede stagiaires. Het groepje bestaat uit Aranka, Lisa, Michiel en JP. We hebben elkaar allen op het vliegveld ontmoet toen we hier de eerste dag aankwamen. Michiel en JP zijn twee vrienden die samen zijn gekomen en havenlogistiek studeren. Lisa is alleen gekomen en loopt stage bij de dierenkliniek en Aranka is mijn overbuurvrouw die bouwkunde studeert. Met dit vaste groepje zijn we vrijdagavond naar de 'foolmoonparty' geweest die iedere maand plaatsvind. Dit was ontzettend gezellig en we hebben elkander beter leren kennen. Zaterdag hele dag met z'n 5e op het strand gelegen wachtend in de zon op een bruiner kleurtje :) Diezelfde avond op het strand heerlijk met z'n allen gedanst bij een bar waar een live bandje speelde. JP is bekend met de salsa en heeft ons de basispassen geleerd. Zo hebben we de hele avond lopen swingen en genoten van de muziek en de heerlijke cocktails. Zondag weer de hele dag doorgebracht op het strand en heerlijk na gepraat over de vorige avond waar iedereen nog met veel plezier naar terugkeek.

Een super week gehad waarin ik mijn vaste vriendengroepje heb leren kennen en heb genoten van zon, zee, strand en de eerste week stage. Nu lekker naar bed in mijn gezellige huisje waar ik me al helemaal thuis voel.


  • 03 Februari 2014 - 03:32

    Anjo:

    Hoi Anne-Bob,

    Leuk om jou verslag te lezen. Ik ben de mam van Lisa. Ook gaaf om van Lisa te horen dat jullie het zo leuk hebben met z'n allen. Veel succes met je stage en ik heb je al toegevoegd aan m'n favorieten ;)). Doe de hartelijke groeten aan je mam als je ze spreekt. Groetjes van Anjo

  • 03 Februari 2014 - 22:50

    Papa:

    Hey , meisje.

    Ziet er allemaal weer veelbelovend uit, gaat helemaal goed komen.
    Geniet en vul je rugzak met alles wat je daar ervaart.

    XXX papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao!

Stage van 5 maanden bij Parke Tropikal.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Week 19

07 Juni 2014

Week 18

31 Mei 2014

Week 17

26 Mei 2014

Week 16

19 Mei 2014

Week 15
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 17298

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: