week 8 - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

week 8

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

19 Juni 2012 | Sri Lanka, Kegalle

alweer de 1 na laatste week, god wat gaat de tijd toch snel. Kan niet geloven dat ik straks weer op t vliegveld sta om naar huis te gaan. Ben wel klaar om naar huis te gaan. Het is hier geweldig maar ik mis mijn familie, vriend, vrienden, huisdieren en een warme douche xD (voor iedereen die het nog niet wist de douches hier zijn ijskoud!)

Deze week is redelijk rustig geweest. Alles is deze week smooth verlopen. De mahouts zijn deze hele week veel bezig geweest met target-training, wat erg goed verliep :) Op dit moment hebben we meer tijd om ons te concentreren op de olifanten omdat het toeristenseizoen deze week voor een groot deel is afgelopen. Dit houdt in dat er minder toeristen komen die op de olifanten rijden zodat wij meer tijd hebben voor target-training en om spelletjes met ze te spelen.

Ook heb ik deze week gemerkt dat Rani een beetje onrustig was en een ander soort gedrag vertoonde dan dat ze normaal doet. Zo heb ik een gesprek gehad met Chandana (Rani's mahout) en hij zei dat ze zich inderdaad niet zo lekker voelde. Haar maag was van streek volgens hem :( Dit hield helaas in voor Rani dat ze deze hele week geen fruit mag hebben... Dus heb ik voor haar andere lekkere treats gehaald zodat ze toch wat suikers binnen kreeg. De rest van de week heb ik samen met Chandana wat extra aandacht aan haar besteed om te zorgen dat ze zich weer beter gaat voelen. Zo hebben haar samen iedere dag extra nagekeken en medicijnen toegediend. Rond vrijdag zag ze er veel beter uit en haar gedrag was weer de oude. Ze was minder geïrriteerd en onrustig dan dat ze de rest van de week was geweest. Fijn om haar weer beter te zien, wil niet naar huis als ik een zieke Rani achter moet laten.