week 7 - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Anne-Bob Braak - WaarBenJij.nu

week 7

Door: Anne-Bob

Blijf op de hoogte en volg Anne-Bob

14 Juni 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Deze week is er een hoop gebeurd op het gebied van de olifanten, waar het ook eigenlijk allemaal om draait. De Mahouts zijn deze week veel bezig geweest met Target-training.Waar ik in week 6 al meer uitleg over heb gegeven.

Ook is deze week Saliya teruggekomen. Saliya is een relatief grote olifant maar is het liefste mannetje dat we hier op dit moment rond hebben lopen. Hij is 3 maanden geleden naar een tempel vertrokken en is nu eindelijk weer terug waar hij hoort. De rest van de olifanten waren erg blij om het te zien. Ze begonnen hem allemaal met hun slurf te begroeten alsof ze een oude vriend terug zaqen. Het was geweldig om te zien.

Mijn project heeft deze week ook een grote vooruitgang gemaakt. De tuin ziet er goed en verzorgd uit en overal groeien verschillende vruchten en kruiden. De hut ziet er geweldig uit en wordt beter dan ik vantevoren had verwacht. Afgelopen dagen zijn we bezig geweest met de muren van de hut. Deze worden gemaakt van bamboo (dat hier gewoon in de achtertuin groeit) en modder. Dit is een stevige combinatie die niet snel uit elkaar valt. Hopelijk krijgen we de hut af voordat ik dit mooie land verlaat. :)

De grootste verandering die deze week heeft plaatsgevonden is dat er enorm veel nieuwe volunteers bij zijn gekomen. Er zijn nu mensen uit Engeland, Ierland, Wales, Australie, Amerika, Denemarken, Nieuw Zeeland en Bert, Ilse en ik als de 3 dutchies :) In totaal hebben we nu 27 volunteers wat inhoud dat er 4 man voor 1 olifant zorgen, wat wel een beetje balen is. De eerste 2 weken dat ik hier was had ik Rani voor mezelf. Doordat ik constant bij haar was, was het makkelijker om een goede band met haar op te bouwen en haar vertrouwen te winnen. Dit is mij een aantal weken geleden dan ook gelukt. Omdat we op dit moment met 4 man maar 1 olifant verzorgen denk ik niet dat mensen er een band mee op zullen bouwen. Naast het feit dat ik met 3 andere meiden voor Rani moet zorgen laat ze nog steeds iedere dag aan mij merken dat ze me vertrouwd door haar slurf in mijn handpalm te laten rusten :) Dit doet me goed, iedere dag weer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kegalle

Sri lanka stage

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2012

week 8 weekend

19 Juni 2012

week 8

15 Juni 2012

week 7 weekend

14 Juni 2012

week 7

04 Juni 2012

week 6 weekend
Anne-Bob

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 17281

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Stage Curacao!

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Sri lanka stage

Landen bezocht: